Jag lever än så länge!

Människan slutar aldrig att förvåna en, som jag läste i tidningen, en människa som försökte sälja en bebis för 800 svenska kronor. En från Haiti. Jag börjar bli rädd, för vad gör inte människor för pengar egentligen? Pengar och makt. Jag vet inte vad jag ska tro, men att sitta och tänka på världsproblemen gör mig bara deperimerad. Så jag försöker att inte göra det. Även om det är så enkelt med tanke på alla intryck man får dag ut och dag in. Kritisera samhället, det är iallafall vad jag får lära mig i skolan, var kritisk, inte konstigt att jag kritiserar mig själv så mycket då kan jag tycka.. 

Något självkritisk kan nog vara bra att vara, men när man som jag gör nu, analyserar allt jag gör och gjort senaste tiden för att ta reda på¨om något jag kan ha gjort kan skada mig eller andra på olika sätt, ja då kanske det har gått över gränsen. Eller? Eftersom jag i ett specifikt fall inte kan få någon klarhet över huvudtaget.. Det är nog det jobbigaste.

Iallafall, jag hade ett riktigt läskigt breakdown häromdagen, kan vara bra att veta att jag var helt bortkopplad från världen i typ 15 minuter. Men for fuck sake, I'm still alive!


Kommentarer
Postat av: Johanna

800:- fan det måste ha varit en ful unge, 2500:- ska man ju ha minst..

ja eller så säljer man inte sina barn, det är ju bara att välja ;)

2010-02-16 @ 14:50:12
URL: http://kn1v.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0