Det där med att det är tanken som räknas.

Satt med fröken Emily och K idag och pratade om saker som vi skulle vilja göra för pengarna vi inte har. Åka utomlands, köpa snygga bilar, hästar. Ja, massa saker med pengarna vi inte har. Som vi tänkte att vi hade.

Då slog det mig!

Det är ju tanken som räknas.

Mikaela: Men tänk om man typ skulle vara inne på ett resemagasin.
Emily & K: Resebyrå.
Mikaela: Jaja skit samma!




Kronofogden: Vi ser att du inte har betalat räkningarna på ett tag, vad beror det på?
Människan: Ja men jag tänkte betala, och min mamma har lärt mig att det är tanken som räknas!


Syskon 1: Ja men jag tänkte ge dig en bil när du fyllde 20!
Syskon 2: Men det gör ingenting, det är ju tanken som räknas!



Kommentarer
Postat av: Johanna

GRYMT SMART :O

2009-10-26 @ 21:44:56
URL: http://kn1v.blogg.se/
Postat av: joakim

Men du vet väll att Stefan Einhorn driver en tes om att det är inte tanken som räknas, det är handlingen.

Och jag tror fanimej det är så, det är handlingen som räknas ;)

2009-10-26 @ 22:22:48
URL: http://engberg.wblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0