Att bajsa snett

Jag snubblade/tvingade idag fram uttrycket "att bajsa snett" när jag pratade med en kompis idag vilket fick mig att börja tänka.

- Hur länge sen var det egentligen som det uttrycket användes?
- Varför i helvete sa/säger man bajsa snett?
- Och vem fan kom på det?

Jag har ett ganska starkt minne av att jag hörde och använde det uttrycket när jag gick i 8an, vilket innebär att det var ca 3 år sen skulle jag tro, då användes uttrycket tillexempel när man pratade om en människa som vart dum och fick då tillbaka "men de e bara att bajsa snett på dem". Och hur är då tanken att man ska bajsa snett, ska man lixom lägga sig ner och skita? Nej men egentligen så ska det väl bara vara att "skita i dem/strunta/ignorera dem" men kan man inte bara säga det då? Nej för tydligen så skulle man säga bajsa snett.

Sen har jag en stark känsla av att detta uttryck inte ursprungligen kommer från Stockholm, säkert är det någon dum göteborgare som varit här och förpestat våran redan förpestade stad med fula uttryck.

Så då var det avklarat, det finns inte en jävel som kan bajsa snett och allt är göteborgarnas fel.

Det finns inga konkreta källor till detta utan bara ngt som jag säger och det jag säger är iochförsig alltid sant men ja, u get the point.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha :D Skönt resumenang " staving" :D

2009-06-24 @ 01:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0