Angående en Edvin.

Världens sötaste var här idag. Gudsonen 3 (snart 4)   min är ju alldeles för mysig, låg i hängmattan och myste med den lilla och pratade och han frågar en massa saker. 

- Mikaela, Varför finns det träd? 
- För att vi ska kunna leva. (och börjar säga en massa om koldioxid, löv och massa för att byta samtalsämne)
Tyst ett tag. 
- Mikaela, varför använde man rep förr i tiden? 
- Av samma anledning som ida.... (avbruten)
- Nää så e de inte alls det. 
Och jag fortsätter förklara att hästarna drog tunga saker med rep och lalalala. Sen blir vi tysta ett tag innan:
- Mikaela, varför finns det skog? 

Här någonstans har Ebba kommit och gått ner till studsmattan då jag och Edvin började prata bajs och vilka som inte får bajsa på våran studsmatta och vi rabblade upp en massa djur. En utav dessa var kor. 

- Edvin, vad e det du tycker om mest att göra? 
- hm, att spela... data spel. 
- Jahaa, jag som trodde du skulle säga bada i båven, leka eller vara med mig. 
Här vänder han sig om tittar mig i ögonon och tar tag i min hand och kramar om den och säger. 
- Att vara med dig e det bästa. 

Sen går det ett tag, vi pratar lite, skrattar, kramas och myser och sen säger han. 
- Mikaela!  tänk om det skulle finnas lööv i kossans mjölktuttar?

Och jag kunde inte hålla mig och bara brast ut i skratt, och Edvin skrattade och jag va tvungen att berätta för alla och alla andra bara skrattade. 

Här hade alltså denna 3åring (snart 4a) kopplat ihop löven från i början med kossan i mitten och ja. Jag är i chock över vad ett barn kan gå och tänka på. 

Sen att detta inte är jätte mycket tillägnat mina 2 bästa tjejkusiner e en annan 5a, de får komma med ngn annan gång. För idag blev det bara massa kärlek till min Gudson . 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0