Lite längre

Jag har inte krivit så värst långa inlägg nu på senaste tiden, men det har mycket att göra med att jag faktiskt inte orkar. Kanske inte så att det är jobbigt att trycka på lite knappar framför en datorskärm men jobbigt att veta vad ja ska skriva. Det känns nämligen mycket enklare att bara skriva de där korta orden till mig själv och bara hålla tummarna för att jag ska veta om x antal år precis vad som hände just den dagen när jag kortfattat det med bara några ord. Det är nog troligt på sitt sätt men mycket mindre troligt på ett annat. Så med detta inlägg kanske jag kan förmedla något som gör att jag förstår ungefär vad som är på g i mitt liv under den här perioden.

Så det som är på gång är att jag ännu inte har bäddat min säng även om jag vart uppe i snart en timme. Hörde nämligen igår av J att det finns en massa kvalster och  grejer i de där lakanen som förökar sig om man bäddar. Har jag hört förut också men jag har inte riktigt orkat bry mig. Nu använder jag nog kvalstren mest som undanflykt för att jag inte riktigt orkar bädda, men det dröjer nog inte länge innan det är gjort.

Det va som jag skrev till en person när denne frågade hur läget va: "Jag sover, försöker gå upp ur sängen, tar mig till skolan, åker hem och sitter framför datorn. Helgerna går mest ut på att bli full. Så jag är väl i någon mindre svacka för tillfället". Men det som känns skönt är att det här inte är det vanliga tillståndet jag är i, det är faktiskt helt
 tvärtom nu för tiden. Även om det kanske inte känns så just nu. Men jag har också gjort saker mot mig själv de senaste helgerna som jag vetat att jag skulle ångra men ändå gjorde. Så jag får väl skylla mig själv helt enkelt. Men nu e det en annan sak, nu ska jag släppa det.

Mer än såhär känner jag faktiskt att jag har varken ork eller lust att skriva. Jag har en dag  att försöka planera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0