uppdatering så dt heter duga

Nu ligger jag här i en säng i fruängen, det har hänt mycket senaste dagarna. Jag kan börja med onsdagen då. Den spenderades ute i tumba hemma hos Nicke. Jag åkte hem sen på kvällen. Mamma var arg, hon hade varit det ett tag då. Hon lugnade ner sig på torsdagkvällen. Tack å lov.

Torsdagen började med att jag va på idrottslektionen, åkte in med mamma i bilen och då fick hon skälla lite på mig. Första bråket på hur länge som helst. Men hon behövde väl det för senare på kvällen lugnade hon som sagt ner sig.
På idrotten så hade vi fys pass. Jobbigt som in i helvete, men jag och Elli kom på att vi skulle ha skratt - terapi, hon och jag satt vs. låg nämligen och gapflabbade innan lektionen och upptäckte att det var fan jobbigt. I vilket fulla fall som helst så lämnade jag tillslut skolan och åkte till en annan skola, en skola i västerhaninge, min gamla skola, 

Berga
För en person som aldrig gått på en skola, fylld med tjejer, många med taskiga familjeförhållanden som bor på internat kan omöjligt förstå hur det är att vara där. Man kan beskriva, försöka förklara men tillslut så går det verkligen inte. Nu för tiden skakar jag bara på huvudet och suckar, brudar. Men det hemska är att människorna som går där, som jag lärt känna, jag vet vad det är för personer jag har att göra med, men de triggar upp varandra och får ett beteende som jag anser vara oacceptabelt. Det är hemskt. Men jag försöker tänka att det är bara under en  kort tid som det kommer vara såhär, sen kommer alla de människorna att växa upp. Berga förändrar personer, berga förändrade mig. Men jag bröt upp med berga och det är jag glad för!

Fredagen har jag inte så mycket att prata om, jag hade prov i skolan som jag är nöjd med. VG ska det bli iallafall. Annars blir jag arg. Jag mötte upp Milla, Chris, Amber och en kille som jag satt och fikade med ett tag. Senare drog Milla ut på krogen och jag och Chris satt hemma och lyssnade på Winnebäck och pratade. Och nu, nu vet jag faktiskt inte vad jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0