Plugg och dans

Idag hade jag ju somsagt bestämmt mig för att studera inne i stan, visst mamma har sagt att man får mycket gjort inne på stadsbiblioteket men inte trodde jag någonsinn att jag skulle få så mycket gjort som jag fick. Det var helt galet, och förutom att jag nu kommit en riktigt bra bit på historian har jag också gjort klart en franska uppgift. Jätte tack till Frida för hjälpen då språk/franska inte riktigt är min grej dock så var boken jag lånade från biblioteket idag på engelska. Men det räknas knappt som språk längre enligt mig, jag kan det ju ^^ Eller ett språk är det ju men inte svårt lixom. Det är ju också så jätte störande för i historian ska jag skriva om Kambodja och khmer perioden där och det är lixom väldigt stort och intressant, de bygger tempel och boningar som är helt galet ungefär som pyramiderna men det finns knappt någon fakta om detta över huvud taget, det enda jag kunde hitta var i en Världshistoria bok från 80 talet och sen från den här på engelska och nu var jag ändå på stockholms stadsbibliotek där iallafall jag kan tycka att de ska ha fakta om sånt men nej det skiter de i. Störande men nu ska jag kriga för att få med Asien framförallt men även Afrika i allt det här med tanke på att vi i västvärlden bara ser på oss själva och skiter i allt annat, har skrivit ett inlägg om det här förut på playahead så struntar i att lacka ur på det nu och fokuserar istället på dansen som jag gick på efter  jag pluggat klart.

Idag var första dagen som jag började dansa på riktigt, eller det gjorde jag ju förra veckan också men nu på riktig lektion som jag betalat för. Vi fick gå igenom grundsteg igen och sen fick vi dansa två och två. Frida och Anton hade ju varandra men jag fick dansa med lite annat folk, den första som jag fick dansa med, HAHAHA nördigare kille får man fan leta efter. 0 taktkänsla, 0 koll på fötterna, glasögon (no offense), byxorna var uppe i armhålorna och en brunaktig t-skirt som var instoppad i dessa jeans från 70 talet. Tur iallafall att han går och tar lektioner i dans för en person som är sämre får man leta efter. Emil jag lovar dig du är bättre! o.O Snälla kom och rädda mig! Efter det fick jag en gubbe på 50+ som var skit duktig faktiskt, hade as kul när jag dansade med honom, han den sista också.

På tåget hem så var jag väldigt trött, med tanke på att jag inte vart 100%kry och hållit igång hela dagen tycker jag faktiskt att det är fullt förstårligt. Lite illamåeende hade jag också men det blev ett STORT illamåeende när en unge på tåget började äta snor.

Ozzy  update:
Tjejen från småland kommer inte, hittade ingen som kunde köra upp henne.
Martinas kompis som ridit honom några gånger är intresserad av att köpa. Hon ska tänka på det och höra av sig.


Kommentarer
Postat av: Johanna

hahaha jag säger då det hade det varit jag på tåget hade jag frågat ungen om det smakade bra :P eller om det inte vore godare med lite ketchup till ;P

2008-09-07 @ 20:43:08
URL: http://kn1v.blogg.se/
Postat av: Frida

jag diggade han den första du dansade medxD snyggast! vi skulle tagit bild! (eller filmat för att få med er proffsiga dans;))

2008-09-10 @ 06:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0