Mål

Igår på den mentala träningen pratade Anna om att vi skulle sätta upp mål med vad vi ville göra med livet så som hon den där tråkiga människan i förra veckan hade gjort. Malin någonting som va gammal 800 meters löpare. Så jag satt igår och tänkte lite på vad jag ville göra och visst jag skulle ljuga om jag inte sa att jag ville ha en årsinkomst på 1 miljon och ha det bra med pengar och lixom ha "lyckats" med livet, men sen frågar jag mig också om det bara är det jag vill och där är ju svaret blankt nej. Jag vill hjälpa människor som bor i U länder. Varför ska jag som ändå har det bra jobba så jag kan få det ännu bättre rent ekonomiskt när det finns så många som krigar gärnet för att få maten att gå ihop? Människor som skulle jubla av lycka om de fick lära sig bra engelska och folk som bara var med dem. Mina ögon öppnades speciellt idag när jag låg i soffan och zappade runt på TVn och då fastnade på ett program på 8an. I krigszonen hette programmet som handlade om personer som var ute och hjälpte utsatta barn och som hjälpte dem att hitta en mening med livet. Här blev jag helt frälst och kände att under iallafall en sommar kan jag åka iväg och hjälpa människor, drar alla bara sitt strå till stacken så kommer vi nog i framtiden få en mycket bättre värld. Och jag skulle bli så glad om jag fick veta att jag varit en del av allt detta. Så direkt när programmet var slut googlade jag runt lite för att se om det fanns möjlighet för mig att kunna hjälpa till och skoja inte att det fanns ställen. Nu ska jag se till att planera det här ordentligt och bra också så det inte bara blir någon fix idè, ska också söka stependier och sånt då jag verkligen inte har råd att finansiera en sån här resa själv. 
 


Mina mål:

  • Göra något nyttigt av kunskapen jag får.
  • Arbeta som volontär under minst 4 olika perioder i mitt liv.
  • Få en årsinkomst på 800 000 SEK.
  • Få MVG i minst 70% av alla kurser jag läser på gymnasiet.
  • Få människor att fatta att världen inte är bara Europa och USA.

Den sista punkten tror jag folk fattar  att jag menar att vi inte bara ska rikta in oss på Europa och USA gällande världshistorian, i media osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0