Bröllop

Igår så blev de man och hustru, min faster och hennes karl. Vigseln var oerhört vacker och jag tror att det var få ögon som var torra. Mina var det inte i vilket fall som helst. Men eftersom att det var en hel del småbarn så blev det också en hel del flams. En av de där ungarna sa mitt under vigseln att "du har redan sagt det där tre gånger" många skrattade ju lite och tyckte att det var roligt men när det var så att jag hört honom skrika: Vart finns all gratis mat? så hade jag riktigt svårt att se det humoristiska i det. Jag blev bara väldigt irriterad, framförallt när föräldrarna verkade skita totalt i det. Aldrig att mina barn skulle få bete sig så respektlöst! Men iallafall så var det annars oerhört vackert, men något så in i helvete kallt och ändå hade jag strumpbyxor, extra tröja, halsduk och jacka. Men så e det väll som man ska ha ett utomhusbröllop i september. Efter vigseln drog vi oss vidare till hembygdsgården där själva festen skulle vara och det va riktigt trevligt faktiskt, jag fick agera lite barnvakt åt dem så jag fick hålla en hel del koll på dem också men de va bara trevligt, dock hade jag väldigt svårt för den där lilla "var e all gratis mat?" ungen men det gick som det gick. I slutänden verkade som alla somnade ändå, jag sov rätt ordentligt själv också så jag ska väll inte säga ngt xD men ändå. Det va lite roligt att upptäcka att även medelålders människor kan vara hyfsat oredentligt berusade, väldigt ordentligt berusade. Sheisses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0