Brustet rep

Sittandes hemma hos Andreas nu då, dator beroende som jag är såg jag jag till att ta med mig dator och internet xD fullständigt normalt när man egentligen borde umgås så sitter jag ändå här ^^ men va fan ska han va osocial med telefonen kan väl jag få vara det med datorn o.O

Men nu kanske jag ska ta och göra ett seriöst inlägg om det som jag tänkt att göra ett tag, själva uttrycket har jag fått från bror min ^^

Brustet rep går att laga, men knuten sitter alltid kvar.

Vilket i och för sig stämmer väldigt bra just på frågan om repet, men ju längre tiden går så kommer man inte längre lägga märke till knuten, den blir fylld med damm och inte längre visentligt men så en dag är det någon människa som kommer och påpekar att det är en knut på repet och då lägger man med en gång märkte till att juste den är där..

Detsamma gäller oss människor och det jobbiga vi har i vårt bagage, det tar ett tag att reparera skadan, kanske inte lika fort som att bara knyta ihop ett rep men fortfarande vi får det att läka, vi får snöret att bli funktionsdugligt igen. Man förtränger det som har hänt men så en dag så kommer allt upp till  ytan igen.


Får fortsätta med tankarna senare för nu pallar jag inte..-


Kommentarer
Postat av: Johanna

jahaaa hahaha jag fattade itne först xD jag bah men det är ju bah o knyta upp knuten? (tänkte inte på hela sammanhanget) haha vad iq-befriad jag känner mig nu xD

2008-10-27 @ 23:27:21
URL: http://kn1v.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0