stress

Den här gången så skulle vi sitta och filosofera över stress och allt vad det för med sig. När jag känner mig stressad, vad jag gör åt saken och hur det märks på kroppen.

Nu har jag allt för länge skjutit upp att skriva det här, har även under tiden suttit och kollat runt på annat, gått upp och prata med mamma och pappa bara för att slippa sätta mig ner och ta tag i det här. Tror att det är det värsta man kan göra om man känner sig stressad eller lätt blir stressad, att skjuta upp saker. Även om jag vet att jag är en jävel på att just skjuta fram saker och sen känna mig jätte stressad de sista dagarna och bara får iväg något bara för att bli klar med det. Där har jag däremot bättrat mig från förra året då jag hade massvis med rester som aldrig blev klara. Högen med jobb blev bara större och större och mer och mer hamnade vilket resulterade i att jag gick omkring stressad dagarna i enda, Jag kunde aldrig koppla av, enda tillfället jag fick lite lugn var när jag tog en cigarett. Inte för att jag pluggade annars heller men i vilket fall så va den där cigaretten avkopplande. Så det kanske är en sak, när jag är stressad så röker jag mer än annars.

Mer än sådär ehöver det väl inte vara : Jag blir stressad när jag har massor av saker att göra, åtgärd: cigaretter konsekvens : Allt det dåliga med rökning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0