Energi

Har fått en uppgift i skolan som går ut på att jag ska reflektera över hur jag får energi, det normalaste att säga är väl att sova, för när man sover så får man ju energi. Eller? Senaste veckorna har jag sovit och egentligen inte gjort så mycket annat känns det som och ändå så går jag omkring som ett vandrande lik varje dag, så jag har svårt att tro att bara sömn är den rätta energikällan för mig, klart att det kommer att behövas man måste ju sova men allt har sin gräns.

Att vara med kompisar då? Det är också något som kan ge energi, man blir glad och om möjligt så smittar deras positiva energi av sig på mig om jag för tillfället inte har så mycket av den. Sen kommer de dagarna då jag är fylld av energi och är med kompisar som inte har så mycket och då inte bara smittar den av sig, nej ofta så finns det de som tar energin ifrån en. Jag har vänner som jag kännt länge och som aldrig har vart där och stulit den ifrån mig, spelar ingen roll hur dåligt de mår, för från dem får jag energi utav att hjälpa dem. Sen finns de som bara tar och tar och jag får aldrig någonting tillbaka, något som verkligen inte är bra.

Att träna då? Där ska det finnas en massa studier på att man får energi. Man gör av med en massa energi men samtidigt får man en massa tillbaka. Det måste ju vara det ultimata? Ingen person som är där och tar den ifrån en utan det är energi som man jobbat till sig helt själv och är totalt förtjänt av, men det går inte att träna dagarna i ända heller, man har sina plikter saker som måste göras skolarbete, hålla kontakten uppe med kompisar, hålla rent och fint hemma och se till så att man själv är ren och fin (på utsidan). 

Så uppgiften var inte det lättaste men jag skulle tro att en blandning utav allt skulle vara det bästa, sova i rätt mängd (här måste jag minska ner grovt), träna i rätt mängd (måste ökas ordentligt), vara lagom mycket med vänner och framför allt människor jag mår bra av att vara med (redan lagom), sen mår jag också oerhört bra när jag får vara med mina småkusiner så det ska jag se till att vara oftare. Men framförallt så ska jag inte skjuta upp saker till imorgon.


På något sätt så kommer jag fixa det här iallafall.. Tar tag i det imorn.

 


Kommentarer
Postat av: oskar

ja jag vet, men min data känner inte för att styckes indela även fast jag vill de hah

2008-11-04 @ 16:59:03
URL: http://jagbordehaen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0