Mer skola

Första franska lektionen idag. Innan jag kunde gå till själv lektionen var jag ju illa tvungen att kolla vilken sal som vi skulle vara i. Sånt som måste göras, och självklart så står det hur mycket folk som helst framför den där väggen för att de också skulle kolla vilken sal de skulle vara i och så. Onödigt tycker jag, kunde inte alla bara fått en lapp eller något där allt stod så man inte va tvungen att trängas och i princip få andnöd och panikkänslor av allt folk. Lite mindre folk var det nere i salen iallafall. Galet hur svårt det är med franska! Nu fick vi bara säga några enkla meningar och sånt som ändå var rätt likt svenskan ex. paraply.  Haha typ det enda jag kommer ihåg eftersom att jag började fnissa så jävligt när jag fick höra det. Råkade bli så att jag tänkte på lillbrorsan och hur han alltid gick omkring och sa det förut på någon slags franska som inte riktigt existerade, han påstod att det var franska dock. Tillbaka så kan jag iallafall säga att franska är svårt som in i ....... men det verkar som att det kommer bli roliga lektioner iallafall. Kursmänniskorna kommer nog att fixa det om inte annat. Sen blev det lunch med Frida på I'l piatto (??) hade det skit trevligt innan det va dags att gå tillbaka och räkna matte. Fy fan vad svårt det var i början då. (Läser B matten nu) 2<x>5_> och det ska vara en funktion. Nej fy fan. Svårt va det, men sen fattade jag och då blev det roligt igen. xD Nu blir det till att laga pannkakor innan bror min får spasm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0